Cari dan Mencari

Wednesday 22 February 2012

Mukadimah

Zaman sekarang agak popular dengan satu budaya baru. Saman. Mengapa saman? Mudah, untuk memberitahu kepada umum bahawa kita difitnah. Konsepnya, kau tuduh aku curi barang. Aku tak buat, jadi aku akan saman kau kerana kau memfitnah aku.

Tindakan Anwar Ibrahim tidak akan menyaman Wall Street Journal adalah amat mudah difahami. Jelas sekali, memang dia nyatakan yang dia menyokong sebarang usaha utk memelihara keselamatan Israel. Dah memang dia cakap, takkan dia nak saman? Susahkah untuk difahami?

Mengapa masih ada lagi yang menyokong dia? Siapa Anwar Ibrahim ni? Bekas Timbalan Perdana Menteri kita ni amat taksub mahu jadi PM kita. Kenapa? Kenapa dia jadi seperti hari ini? Dengan sedaya upaya, aku akan cuba merungkaikan siapa dia sebenarnya.. Tunggu..

1 comment:

  1. Yang aku tah faham orang tu ada berdegar degar sokong statement dia. Sekali Nik Aziz pun tak sokong dah. Apa lagi boleh buat. Korek cerita kapal Israel la. Tet!!

    ReplyDelete