Cari dan Mencari

Saturday 28 April 2012

PAS Kata Padan Muka Polis Mati???

Yes. Aku memang tak mahu ambil port pasal Bersih kali ini, sebab aku assume tak ramai. Kalau ramai pun, hanyalah macam yang itu hari sahaja. Kecoh sana sini, lepastu, blah.

Tapi, bila sampai mereka yang provoke polis, lepastu mereka pula yang tuduh polis serang, itu aku dah angin.



Mereka provoke, polis beri laluan untuk mereka rempuh, and end up mereka salahkan polis kerana menyerang? Wah, apa benda ni? Ibarat seorang perogol menyalahkan mangsa yang menyebabkan dia merogol mangsa itu!




Dan mereka kata, polis itu serang orang mereka. So, halal kah untuk mereka balas macam ni? Ok, ada dengar ura ura mengatakan ada anggota polis yang dah meninggal, tapi aku masih menafikan selagi belum ada kenyataan rasmi.

Nah, kalau benar ada nyawa terkorban, siapa mahu bertanggungjawab? Pak Samad, mahuka kau tanggung anak anggota polis tadi yang telah kehilangan seorang bapa ketika bertugas? Tidak. Mereka akan kata, ah, kerajaan lah kena tanggung, sebab anak anggota kerajaan. Dan mereka masih tidak sedar bahawa tangan mereka yang menyumbang. Halal kah ini Nik Aziz? Wajib kah perhimpunan ini sehingga peserta kau halalkan darah dan nyawa seorang manusia lain?

Nik Aziz! Nyatakan pendirian kau sekarang! Maaf. Aku hormati Nik Aziz dan siapa siapa juga manusia, terutama yang beragama Islam kerana kita saudara. Tapi kalau sampai ada aku terbaca orang PAS kata, padan muka kepada polis ini, that's enough. Kau boleh berkata pada muka kepada seseorang yang berjuang nyawa demi negara? Tidak syahidkah ini jika nak dibandingkan dengan Suhardi Bersih 2.0 kau yang diisytihar syahid, padahal dia hanya berlakon mati?

PAS! Maaf, tapi aku menyeru untuk rakyat Malaysia menilai sendiri!


No comments:

Post a Comment